+31(0)497-207000
Facebook
logoperfecttrading
  • Home
  • Over ons
  • Referenties
  • FAQ
  • Contact

FAQ Pagina

Home FAQ Pagina
Kan ik vrijblijvend langskomen om de autoschade te laten beoordelen?
Kan ik langskomen voor een officieel taxatierapport?
Welke documenten heb ik nodig voor de beoordeling van de schade?
Kan ik een telefonische de reparatie inplannen?
Wat houdt technisch total-loss in?
Wat betekend economisch total-loss?
Krijg ik vervangend vervoer?
Waar is het waarborgfonds goed voor?
Heb ik een eigen risico als ik de schade bij jullie laat herstellen?
Hoe moet ik mijn schade verhalen als ik WA verzekerd ben?
Wat als ik niet meer met mijn auto kan rijden?
Val ik altijd terug in mijn no-claim korting als ik een schade meld?
Hoe lang moet ik wachten met het wassen nadat mijn auto gespoten is?
Kunnen jullie mijn auto ook weer recht maken?
Kan ik vrijblijvend langskomen om de autoschade te laten beoordelen?

Bijna iedere (werk)dag kunt u langskomen om de autoschade te laten beoordelen. Vrijblijvend geven we een opgave van het schadebedrag. Desgewenst plannen we direct een afspraak voor schadeherstel.

Kan ik langskomen voor een officieel taxatierapport?

Een officieel taxatierapport heeft een expert nodig. Daarom is het verstandig om vooraf telefonisch contact op te nemen. Indien de schade niet door ons hersteld hoeft te worden zijn daar kosten aan verbonden. Mocht u in een later stadium besluiten de schade bij ons te laten herstellen worden eerder gemaakte kosten in mindering gebracht op de factuur.

Welke documenten heb ik nodig voor de beoordeling van de schade?

Voor de intake hebben we nodig: kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart en uw rijbewijs of paspoort. Het is essentieel dat u deze meeneemt.

Kan ik een telefonische de reparatie inplannen?

Het is verstandig om eerst een afspraak te plannen voor de intake. Hierbij wordt de schade beoordeeld en wordt de afspraak direct ingepland. In de tussentijd worden de onderdelen besteld zodat de reparatie spoedig verloopt. Als het niet meer verantwoord is om te rijden hebben we in de meeste gevallen een leenauto, en blijft uw auto bij ons staan.

Wat houdt technisch total-loss in?

Technisch total-loss betekent dat het technisch niet meer verantwoord is om de auto te herstellen. De auto is niet meer geschikt voor een verantwoorde verkeersdeelname.

Wat betekend economisch total-loss?

Economisch of financieel total-loss betekent dat de herstelkosten en restantwaarde hoger zijn dan de dagwaarde van de auto. Het is financieel niet meer de moeite waard om de auto te repareren.

Krijg ik vervangend vervoer?

Als u de schade bij ons laat repareren stellen wij een vervangende auto ter beschikking. In sommige gevallen is dit niet mogelijk.

Waar is het waarborgfonds goed voor?

Het waarborgfonds keert geld uit aan mensen die slachtoffer zijn geworden van een schade, die veroorzaakt is door een onbekend gebleven motorvoertuig. Denk hierbij aan parkeerschades. Je dient altijd aangifte te doen bij de politie.

Indien een geparkeerde auto beschadigd is en de dader is niet bekend, dan kunt u gebruik maken van het waarborgfonds. Het is wel belangrijk dat u, naast de aangifte van de politie, minimaal twee getuigen heeft die kunnen verklaren dat de auto schadevrij was, en dat zij hebben gezien dat de auto met schade is aangetroffen. Deze verklaringen moeten in het politierapport vermeld staan.

Voor nadere informatie en een speciaal schadeformulier kunt u contact opnemen met: Waarborgfonds Motorverkeer Postbus 3003 2280 MK Rijswijk (Z-H) Telefoon: 070-340 82 00.

Heb ik een eigen risico als ik de schade bij jullie laat herstellen?

In de meeste gevallen is er geen sprake van eigen risico. Mocht dit wel het geval zijn is dit bij ons minimaal.

Hoe moet ik mijn schade verhalen als ik WA verzekerd ben?

Gebruik altijd een Europees schadeformulier. Vul deze samen met de tegenpartij volledig in, en onderteken deze. Het beste is om dit direct te doen na het ongeval. Zo voorkomt u dat de tegenpartij achteraf nog van gedachte verandert. Stuur deze formulieren zo snel mogelijk op. Laat de schade bij ons begroten en stel uw verzekering op de hoogte. Indien de tegenpartij schuldig is kan het zijn dat een expert de autoschade komt beoordelen. Pas nadat er schuld is erkend en de administratieve handelingen zijn verricht, zal er uitbetaald worden.

Wat als ik niet meer met mijn auto kan rijden?

Indien u na gevolg van het ongeluk niet meer kunt rijden, regelt de politie dat de auto wordt weggesleept. U kunt altijd ons adres opgeven. Dit geeft u bij de schademelding door, zodat de afhandeling of reparatie dan snel in gang gezet kan worden. Laat de auto niet naar uw huisadres brengen: de verzekering vergoedt maar één keer het transport met de sleepwagen. De transporteur (berger) stalt de auto in het weekend op zijn eigen terrein en brengt deze na het weekend naar het opgegeven adres. U dient altijd een groene kaart bij de hand te hebben, omdat de sleepdienst deze gegevens nodig heeft in verband met de verzekering. Leg bijvoorbeeld een kopie van de groene kaart in de auto, zodat u in ieder geval altijd deze gegevens bij de hand hebt.

Val ik altijd terug in mijn no-claim korting als ik een schade meld?

Bij een (deel-)schuldschade valt u in principe terug op de Bonus-Malus ladder, tenzij u een bonus-bescherming heeft. Dit hoeft niet altijd te betekenen dat u ook terugvalt in het percentage no-claim korting. Het ligt er namelijk aan hoe lang u al op het maximale kortingspercentage staat. Hierover kan de verzekeraar u het beste informeren.

Hoe lang moet ik wachten met het wassen nadat mijn auto gespoten is?

Wij leveren de auto na reparatie gebruiksklaar af. Voor aflevering hebben wij uw auto voor u gewassen. Graag geven wij advies over speciale behandelingen die u uit kunt laten voeren.

Kunnen jullie mijn auto ook weer recht maken?

Herstel van autoschades als gevolg van ernstige aanrijdingen verrichten wij met de meest moderne apparatuur. Met behulp van een meetcomputer worden de chassis-maten van de auto vergeleken met de fabrieksspecificaties. Bij een afwijking wordt uw auto hydraulisch gericht. Gedeformeerde delen die niet meer gericht kunnen worden worden vervangen. Doordat wij met behulp van dit systeem de geringste afwijking van de carrosserie nauwkeurig kunnen vaststellen en herstellen, blijft uw auto voldoen aan de fabriekseisen. Zodoende is uw veiligheid en de kwaliteit van uw auto na herstel van de schade gewaarborgd.

Niet het juiste antwoord gevonden? Hier zijn nog een paar opties:

De twee meest efficiënte mogelijkheden om ons te contacteren.

Whats-App

06-42156753

Bel

06-42156753

© 2016 All rights reserved. Perfect Trading website by Attention Marketing